Aprillinaljad ja foobiad

Kuna täna on 1. aprill ja üldiselt tähistatakse seda päeva, kui ülemaailmset naljapäeva, siis ei tahtnud ma lasta võimalust käest ning plaanisin visata paar vimpkat ka enda poolt.
Sihtmärgiks oli mul Joosep ja esimeseks naljaks proovisin sellist natukene aegunud ja ära kulunud versiooni aprillinaljast. Joosep pikutas voodis ja luges tahvelarvutist mingisugust teksti, kui ma ütlesin:"Oi, kuule Sul särgi käisel pisikene auk.", mille peale Joosep vastas suhteliselt tuimal ja ükskõiksel häälel::"Las olla.". Ma ajasin siis sellise vastuse peale huuled prunti ja kulmu kortsu ning mõtlesin, et kuidas küll ometigi Tema tähelepanu saada. Hakkasin siis Tema T-särgi käist mudima ja hoolikamalt katsuma, justkui uudistaks ikka seda "auku", et no kui suur ja mismoodi see sinna tekkinud on jne, aga Joosepi reaktsioon oli null mis null.
Lõpuks ajasin end voodist püsti ja siirdusin köögi poole. Läksin nimelt Joosepile hommikust teed tegema...ehk et Tema lemmikteed (karamellitee mee ja piimaga). Valmistasin oma Kallikesele ülimaitsva karamellitee ja viisin Talle selle voodisse. Joosep oli vägagi üllatunud ja uuris, et kas ma tegin tee Temale ja mina vastasin:"Jah, mõtlesin, et rõõmustan Sind...aga kuule mul juhtus väike äpardus selle teega. Nimelt ma kogemata panin natuke soola sinna...aga hästi vähekene."
Joosep küsis imestunult vastu:"Mismoodi Sa said sinna soola panna?"
Mina:"No mõtlesin, et lisan teelusika otsaga ka suhkrut, sest see annab sellise hea maitsenüansi, aga meeltesegaduses panin soola. Kas tunned maitsest?"
Joosep:"Ma ei tea..."
Mina:"Kuidas Sa ei tea?"
Joosep joob natuke ja siis ulatab teekruusi mulle ja palub minul ka maitsta, et kas mina tunnen soola maitset. Ma siis võtsin ettevaatlikult kruusi vastu, endal peas trummeldamas mõte, et huvitav kas jagas aprillinalja välja ja üritab mulle koti pähe tõmmata minu enda naljaga...
Tõstsin aeglaselt kruusi suu juurde, endal naeratus näol, võtsin siis pisikese lonksu ja ütlesin, et mina ei tunne midagi... Ulatasin tassi tagasi Joosepile, kes võttis veel üks-kaks lonksu ja teatas:"Kuule ma vist kergelt tunnen soola maitset. Leidsin selle maitse üles. Muidu ei saaks aru, aga kuna Sa ütlesid, siis on natuke tunda."
Mina ülirõõmsalt:"Aprill!!!"
Joosep sosistas mulle kõrva:"Jobu!"
Hahaha, ära tegin! Jepikajeii ;)
Aga Joosep ei ole papist poiss ja ega minagi oma aprillinaljast ilma ei jäänud... Seni kuni Joosep teed nautis (mis oli ILMA soolata, hihi), istusin ma voodi serval ja paitasin Pythonit, kui mõni aeg hiljem teatab Joosep tasasel häälel:"Ära liiguta. Ämblik on." Ma tardusin hetkega, sest ma kardan ämblike niii niiiii hirmsasti, aga ma ei suutnud kaua vagusi püsida, sest mõte sellest kuidas ämblik minu sussi peale ronib, ajas mu paanikasse ja ma hakkasin ennast ruttu tahapoole tagurdama, kui Joosep uuesti ütles:"Oota, ära liiguta. Sul on ämblik juustes." ja samal ajal tundsin kuidas paar juuksekarva liigub mu peas ja sellest piisas ma pistsin üle korteri röökima. Umbes nii:"Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Öäh-öäh-öäh..." ning muidugi ütles Joosep ka siis juba aprill, aga ma olin nii paanikas, et pidin selle pinge endast välja laskma ning siis sai veel mu käest släpi ka vastu rinnakut ja armsa kiituse:"Lollakas oled. Ma nii ehmatasin."
Aga aprillinaljast tulenevalt harin natuke inimesi ja kopeerin Teile mõned kõige levinumad foobiad...

Foobiad, mis on seotud mõne kindla nähtusega, peetakse lihtfoobiateks. Nendeks kõige sagedamini esinevateks lihtfoobiadeks nimetatakse:akrofoobiat (hirm kõrguse ees), arahnofoobiat (hirm ämblike ees), klaustrofoobiat (hirm suletud kitsaste kohtade ees), ahluofoobia (hirm pimeduse ees) ja aviatofoobia (hirm lendamise ees).

On hea teada, et nendest viiest lihtfoobiast esineb minul ainult neli esimest. Samas ma pole selles viiendas ka just väga kindel, sest ma pole veel kunagi lennukiga lennanud ja võib-olla skoorin ma selles foobias ka. Ma ütleks enda kohta "õnnelik foobik" ja väike tähelepanek veel lisaks...need kõik on LIHTfoobiad, ärgem seda olulist fakti unustagem, eks ole!
Tarkusi omastasin järgmiselt lingilt:
http://et.wikipedia.org/wiki/Foobia

PS. Kusjuures lugesin üleüldse foobiate kohta sellist lühikest tutvustust ja seal siis kirjeldas, et millised sümptomid võivad esineda mõne foobia korral. Näiteks oli seal higistamine, külm higi, värisemine ja nägemishäired...see viimane pakkus mulle eriti huvi...kui mul nii palju foobiaid on, sis äkki mul on nii tugevad nägemishäired, et sellepärast ma ei näegi...no see oli siis tänase päeva pisikene huumorinurgake.

CONVERSATION

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Back
to top